lørdag 29. september 2012

Sitron "brownies"


Hei alle sammen!

I dag har vi vært ute i kjempe fint høst vær, så godt å komme seg litt ut å få litt frisk luft. Jeg sier det igjen: høsten er en herlig tid! :-D I dag vil jeg dele med dere en sitron "brownies"oppskrift, som smaker av frisk sitron og har konsistensen til en brownie. Helt fantastisk rett og slett! Dere må ganske enkelt bare prøve den selv og kjenne lukten av frisk sitron som brer seg i huset når dere steker den. 



Til ca 12 små stykker:

230 gram smør
340 gram sukker
Saften fra 1 sitron
Skallet fra 1 sitron
4 egg
170 gram mel

Start med å forvarme ovnen til 180 grader. 


Ha så mykt smør, og sukker i en miksebolle og bland det lett sammen.


Ha så i melet og miks alt godt sammen.



Så har du egg, sitronskall og sitronsaft i en bolle og blander dette lett sammen. 


Ha så eggeblandingen i med resten og miks godt sammen i ca 1 min. 


Så har du røra i en smurt liten form. Min er 20x20.
Stek på nederste rille i ca 25 min. 


La den avkjøles. 


Så blander du sammen 150 gram melis med 3 ss sitronsaft, og brer dette over kaken. 


Så er det bare å dele opp og nyte hver en bit av denne deilige sitron brownien.


Ser det ikke godt ut? :-D


Ha en flott lørdagskveld. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar